Liveshopping är en ny shoppingupplevelse, som tagit världen med storm. Ett roligt sätt att shoppa, för både företag och kunder. Dessutom lätt att komma igång.
Liveshopping. Låter det märkligt och nytt? För vissa, kanske, men i Asien har det varit stort länge. Det är ett spännande koncept där företag kan erbjuda en ny och interaktiv shoppingupplevelse på distans. Liveshopping är det bästa av två världar. Du kan interagera med dina kunder, samtidigt som du inte behöver en fysisk butik.
Idag växer marknaden för upplevelser på distans. Många vill kunna sitta hemma i sin sköna soffa och shoppa. Tyvärr är internethandel fortfarande svårt, och många varor är ”hit or miss”, som man brukar säga. Det är svårt att se storlekar online eller att få grepp om en produkts alla funktioner.
Om du har ett företag och vill marknadsföra din produkt och få den att sticka ut kan live shopping vara något för dig. Det är precis som det låter. Du kan sända live och visa upp din produkt, chatta med potentiella kunder i realtid, svara på frågor och interagera. Kunder kan ställa frågor till dig, be dig visa materialet på närmare håll eller vilja se plagget på olika modeller.
Det ger en shoppingupplevelse som är närmare den man får i butik, samtidigt som det är bekvämt och på distans. Du kommer lätt igång med hjälp av din smarta telefon och en app och kan börja sända live med en gång. Dessutom kan kunderna köpa varor direkt i appen.